Het succesverhaal van Thijs
Recruitment- en Marketingmanager
Maak kennis met Thijs
De eerste stappen als ambitieuze young-professional zette Thijs bij Kracht. Hij baande zich een weg door de organisatie en kreeg het vertrouwen om zichzelf van startende Consultant te ontwikkelen tot Manager van de marketing- en recruitmentafdeling. Een aanwinst voor Kracht die zich niet laat tegenhouden door uitdagingen, maar in plaats daarvan kansen ziet om te blijven groeien.
Waar een wil is, is een weg
Het verhaal van Thijs bij Kracht begint wanneer hij via LinkedIn een bericht plaatst, omdat hij op zoek is naar een afstudeerstage voor zijn hbo-opleiding Commerciële Economie. Na een aantal leuke gesprekken bij andere bedrijven te hebben gevoerd, krijgt hij een berichtje van een Consultant van Kracht. Na wat research te hebben gedaan, besluit Thijs in gesprek te gaan met Kracht. “Na twee hele leuke gesprekken, was de keuze voor mij niet moeilijk meer: Kracht paste bij mij en andersom.” Waarom Thijs dit zo voelde? Omdat hij vanaf dag één als young-professional het vertrouwen kreeg om een eigen weg te creëren binnen de organisatie.
“Waar een wil is, is een weg.”
Aan de weg timmeren
Tijdens een mooi en intensief afstudeerproject leerde Thijs de wereld van de bouw en installatietechniek beter kennen. Na het behalen van een mooi cijfer kon het échte werk eindelijk beginnen: het bemiddelen van technisch professionals in de installatietechniek. “Een toffe uitdaging als Consultant waar ik mijn kwaliteiten verder kon ontwikkelen.” Op dat moment is Kracht nog een kleine organisatie en timmeren ze met z’n vijven aan de weg.
Van alle markten thuis
Jezelf ontwikkelen bij Kracht gaat snel, misschien wel net zo snel als de ontwikkeling en groei van de organisatie zelf. “Als ik een kernwaarde moest kiezen die het beste bij mij past, dan zou dit ontwikkeling zijn, maar vlak mijn winnaarsmentaliteit ook niet uit!” De interesses van Thijs in de organisatie, strategie, (online) marketing en branding hebben ervoor gezorgd dat zijn rol door de jaren heen bij Kracht flink veranderde. Hij maakte de switch naar een geheel nieuwe afdeling, Recruitment & Marketing, met als doel om het marketingbeleid, de onlinestrategie en het merk Kracht inclusief filosofie samen met collega, en inmiddels goede vriend, Sebastiaan verder te ontwikkelen.
Werken vanuit Kracht
Inmiddels is het recruitment- en marketingteam gegroeid en bestaat het team uit een zestal top-teamleden. Door deze groei zette Thijs zijn eerste stappen als Manager en voegde hij hiermee een nieuw hoofdstuk toe aan zijn succesverhaal binnen Kracht. “Een prachtige kans waar ik Kracht enorm dankbaar voor ben. Het toont namelijk aan dat het werken vanuit Kracht, de unieke filosofie waar we het verschil mee maken voor kandidaten, ook voor onszelf op gaat.”
“We hebben veel geleerd, mooie successen behaald en mooie projecten gedraaid.”
Niet te stoppen
Waar Thijs het meeste energie van krijgt? Dat is van het optimaliseren van processen, resultaten en marketingcampagnes. “Het is ontzettend tof om nieuwe ideeën, tools en businessmodellen te implementeren om een voorsprong te nemen op de rest van de markt. Of gewoon om anders én uniek te zijn.” Vooral wordt Thijs blij van de optimalisaties van die meerwaarde bieden voor de kandidaten en opdrachtgevers van Kracht. “Bijvoorbeeld zodat zij sneller en efficiënter met elkaar in contact komen en zo een bijdrage leveren aan hun werkgeluk. Sneller de beste match vinden dus.”
Rollercoaster
Met veel enthousiasme en een gedreven en ambitieuze instelling stapt Thijs iedere ochtend Kracht binnen. Voor zijn toekomst bij Kracht wenst Thijs een rollercoaster aan avonturen. “Ik hoop dat het net zo’n rollercoaster wordt als de eerste zes jaar met veel nieuwe projecten, bedrijfsconcepten, mooie resultaten, toffe verhalen/reizen en bovenal veel vriendschappen.”